Hofflander Company AB

Certificates.UC_SIGILL.4.title

God kreditvärdighet

Certificates.UC_GROWTH_CERTIFICATE.title

Nordiskt Tillväxtcertifikat

Org.nr559040-3605
AdressPirgatan 2, 374 35 Karlshamn

Cenceo - En metodik som skapar delaktighet och engagemang

Hofflander Company bedriver konsultverksamhet inom organisation, ledarskap, implementering samt teknik- och produktutveckling. Verksamheten består också av en digitaliserad metodik för ökat medarbetarengagemang genom fokus på individens ambition/mål och prestation – i varumärket Cenceo. 

Traditionella lönesamtal har spelat ut sin roll i det moderna samhället. Istället är det engagemang, delaktighet och en gemensam syn på framtiden och förståelse för vilket värde alla kan bidra med till verksamheten som har betydelse.

Cenceo är en metodik som handlar om att tillsammans skapa en plattform för utveckling genom att fokusera på ambition och mål utifrån ”hur” arbetet utförs som kopplas till prestationen och ger värde både för företaget/organisationen och medarbetaren.

Hela planen dokumenteras i online-verktyget Cenceo som formulerar och mäter individuella ambitioner och målsättningar liksom bedömningar av prestationer på ett enkelt, tydligt och begripligt sätt – för såväl chef som medarbetare. Vårt verktyg grundar sig i den senaste forskningen om vad som krävs för att individuell lönesättning verkligen ska fungera. Cenceo är alltså inte bara ett digitalt verktyg för ordning och struktur, utan en djupgående och grundlig metodik som hjälper er med kontinuerlig avstämning.

Vi har stor förståelse för att ingen människa är den andra lik. Det kan därför vara svårt att veta hur en chef ska kunna mäta varje medarbetares prestation på arbetsplatsen. Alla behövs och tillför värde på olika sätt i gemenskapen.

Är någon på arbetsplatsen innovativ och handlingskraftig? Någon som planerar väl och alltid är strukturerad? Eller kanske någon som inte gillar förändringar? Det är många delar som ligger till grund för de bedömningar som görs vid den årliga löneöversynen. En mix av hårda och mjuka värden och det är kanske inte alltid är den som säljer mest som har presterat bäst i helheten.